Etiske retningslinjer
I BAMA arbeider vi etter etiske retningslinjer. Her kan du lese mer om dem.
BAMA har et viktig samfunnsansvar, og vi skal opptre ansvarlig ovenfor hverandre som ansatte, som selskap og i våre relasjoner til kunder, leverandører og andre interessenter. Vi har tilsvarende høye forventninger til oss selv som til våre forretningspartnere!
Etiske retningslinjer for ansatte
Alle som jobber i BAMA, skal følge våre Etiske retningslinjer. Sammen med vår visjon og våre verdier, gir de Etiske retningslinjene oss veiledning og støtte som gjør det enklere å ta riktige beslutninger og opptre som en enhetlig organisasjon.
Hvis du er i tvil om hva du skal gjøre - søk veiledning og be om råd! Se mer informasjon i retningslinjene under, sist oppdatert i 2024:
- Norsk: BAMAs Etiske retningslinjer
- English: BAMAs Code of Ethics and Business Conduct
SI FRA!
Her kan du varsle om kritikkverdige forhold og mulige brudd på etiske retningslinjer: SI FRA
Etiske retningslinjer for leverandører og forretningspartnere
Vi driver vår virksomhet på en ansvarlig og transparent måte, i tett dialog med våre samarbeidspartnere og med ærlighet og gjensidig respekt i alle relasjoner. BAMA ser på samarbeid som en forutsetning for ansvarlig forretningspraksis, og som avgjørende for å kunne nå FNs bærekraftmål.
Alle våre leverandører forplikter seg til å følge Etiske retningslinjer for leverandører og forretningspartnere. Dette arbeidet følges opp gjennom jevnlige revisjoner og leverandørdialoger.
De Etiske retningslinjene for leverandører og forretningspartnere (Code of conduct) er utarbeidet på tre språk og er sist oppdatert i 2024: